بررسی کفایت استحکام تیغه های دیواری جدا کننده تری دی پانل (دیوارهای پیش ساخته)

قاب های ساختمانهای بلند مرتبه

شرکت پایکار بنیان پانل

 در پیوست ششم  ویرایش چهارم مقررات ملی ساختمان دیوارهای تری دی  پانلی (دیوارهای پیش ساخته – تری دی پنل – تریدی پانل -۳D Panel)نیاز به والپست ندارند.

محاسبات باد و زلزله دیوارهای پیرامونی برای پروژه های بلند مرتبه در شرکت پایکار بنیان پانل انجام میشود .

۱-معرفی پانل تیغه ای پیش ساخته ۳D (سه بعدی)

پانلهای پیش ساخته سبک شامل دو صفحه شبکه جوش شده فولادی میباشد . که یک لایه عایق پلی استایرن در میان آن قرار گرفته و توسط تعدادی اعضای خرپایی به یکدیگر متصل شده اند

یکی از مصارف پانلها در تیغه های جداکننده داخلی و پیرامونی ساختمان میباشد. از مهمترین مزایای این تیغه ها، عایق حرارتی بودن آنهاست. در ایران نیز ایزولاسیون حرارتی جهت دیوارهای خارجی ساختمان در سازه های بلند الزامی شده است.

این تیغه ها برای دیوارهای سوله ها، با توجه به ارتفاع قابل ملاحظه آنها بسیار مناسب میباشد. پانلهای تیغه با توجه به سرعت قابل ملاحظه ای که در اجرا دارند، به خوبی میتوانند در دیوارکشی دور محوطه به کار روند. همچنین با توجه به انعطاف اجرائی پانلها و سبکی، میتوان از آنها در مواردی چون گنبدها و پوسته ها استفاده کرد.

در این پانلها شبکه جوش شده فولادی با مقاومت تسلیم ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و به قطر  ۳.۵φ ~ ۲.۵φ میباشد. همچنین لایه پلی استایرن میانی با وزن مخصوص ناچیز (  Kg/m۳ ۱۵) و عایق مناسب حرارت و برودت و همچنین عایق صوت میباشد . بر خلاف عایقهایی چون پلی یورتان هیچگونه آلودگی زیست محیطی به همراه ندارد.

RICF - سيستم قالب عايق ماندگار
ادامه مطلب

برشگیرهای قطری نیز با متصل کردن دو لایه شبکه به یکدیگر باعث عملکرد یکنواخت و همچنین افزایش ممان اینرسی و صلبیت مقطع میشود.

تری دی پنل پایکاربنیان پانل

تری دی پنل – پروژه شرکت پایکاربنیان پانل

  1. مزایای تیغه های پیش ساخته

– کاهش مصرف انرژی با توجه به خاصیت عایق پلی استایرن. قابلیت هدایت حرارتی پلی استایرن که حدود ۳% آجر میباشد

برای دانلود و مطالعه فایل کامل مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید :