تست زلزله بر روی سازه های ۳D پانل

سازه پانلی بخاطر یکپارچگی اجزا سازه ای و اتصالات گیر دار، دارای مقاومت در برابر زلزله و طوفان میباشند. تا کنون چندین آزمایش تست زلزله بر روی ساختمانهای پانلی در ایران و خارج از کشور بر روی سازه های پانلی انجام شده است. که در تمامی آزمایشات نشان از مقاومت بالای این سازه در مقابل طیفهای مختلف لرزه ای دارد.

۱-آزمایش بر روی ساختمان یک طبقه پانلی در دانشگاه صنعتی شریف

در این آزمایش رکورد ۲۱ زلزله طبیعی از جمله زلزله های (رودبار- السنترو- کوبه ژاپن – بم – ناغان و نوتریج و… ) بر مدل یک به یک وارد شده و بعد ازآن شش زلزله مصنوعی با فرکانس بالا تا شتاب ۲g هر یک به مدت یک دقیقه به این سازه وارد شد که خوشبختانه ساختمان در برابر تمامی این زلزله ها کاملا” مقاومت کرد.

۲- تست زلزله بر روی ساختمان چهار طبقه تمام پانلی در دانشگاه صنعتی شریف

بیش از ۱۱بار رکوردهای زلزله طبیعی بر این ساختمان وارد شد که خوشبختانه سازه ۴ طبقه پانلی در برابر ۱۱ زلزله طبیعی تاب آورد . این آزمایش  پایان نامه سه دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه امیر کبیر بود. اطلاعات این آزمایش با دهها سنسور شتاب سنج، جابجایی سنج و کرنش سنج ثبت و پردازش گردید.

۳- تست زلزله بر روی ساختمان دو طبقه تمام پانلی

در کشور ایتالیا – توسط شرکت m2انجام شده است . یک خط این کارخانه در شرکت پایکار بنیان پانل در ایران فعال میباشد.

سازه پانلی ۳D دارای استانداد ۷۱۴۳ملی و تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بوده و آیین نامه ۳۸۵ جهت اجرای این سازه توسط محققین دانشگاهی تدوین گردیده است.

سازه‌های تمام پانلی RICF
ادامه مطلب
درباره پایکاربنیان پانل

کارخانه پایکار بنیان پانل یکی از بزرگترین و مدرنترین کارخانه های خانه سازی کشور (وارد شده  ازشرکت M2 ایتالیا ) در زمینه فناوریهای نوین ساختمانی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰,۰۰۰  واحد مسکونی با تایید مرکز تحقیقات مسکن و اداره استاندارد، و تاییدیه های بین المللی ،  در شهر صنعتی پرند در حال فعالیت میباشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!