راه حل بحران مسکن در مناطق زلزله زده با دیوار های سه بعدی

کاربرد دیوار های سه بعدی در بحران های مسکن ناشی از حوادث طبیعی 

تعریف دیوار های سه بعدی

تری دی پانل یک دیوار پیش ساخته است که شامل دو صفحه شبکه جوش شده فولادی می باشند که یک لایه عایق پلی استایرن، در میان آن قرار گرفته و توسط تعدادی اعضای خرپایی به یکدیگر متصل شده اند. با نصب و بتن پاشی( شاتکریت بتن) روی آن از تلفیق دو شبکه فولادی و بتن، سازه بسیار مقاوم و محکمی بدست می آید.

ویژگی محصول دیوار ۳d

  • کاهش فوق العاده بارهای ساختمانی
  • مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی در برابر زلزله
  • کاهش هزینه های نیروی انسانی
  • صرفه جویی در تجهیزات و نصب
  • کاهش زمان انجام پروژه و بهره برداری
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • عایق در برابر حرارت، رطوبت و صدا  و حشرات
  • سرعت حمل نقل و بالا کشیدن این پانل ها در ساختمان های مرتفع زیاد است.
  • دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز دیوار های سه بعدی
  • افزایش عمر مفید ساختمان
  • عدم نفوذ ناپذیر آلودگی های صوتی و ایجاد آرامش برای ساکنین ساختمان در شهرهای بزرگ
  • عبور دادن لوله های آب و برق و تلفن به راحتی از زیر شبکه های تری دی پانل، همچنین نصب چارچوب درها و کلاف های فلزی پنجره ها قبل از بتن پاشی و اجرای تاسیسات ساختمان

سازه آسان ،احداث آسان با دیوار های سه بعدی

سهولت و سادگی در ساخت دیوار های سه بعدی و اجرای آن باعث میشود تا در زمان های بروز بحران های ناشی از حوادث طبیعی و متعاقبا نیاز انبوه به مسکن (ساخت خانه و تامین سرپناه ) این فناوری خانه سازی مورد توجه مردم و دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز کشور و هم چنین نیروهای جهادی قرار بگیرد.

سیستم RICF چیست
ادامه مطلب

علاوه بر سهولت اجرا مزیت مهم سرعت ساخت و ساز با این سیستم خانه سازی انگیزش بکارگیری آنرا در مناطق آسیب دیده افزایش داده است.

در مناطق زلزله زده سر پل ذهاب گروه های جهادی توانستند رکوردهای زمانی خیره کننده ای به لحاظ ساخت خانه های پانلی برجای بگذارند . با مدیریت صحیح توسط گروه جهادی شهید احمد متوسلیان فرصت بزرگی در مناطق زلزله زده ایجاد گردید بطوریکه برای متقاضیان در این مناطق در ظرف مدت ۲۱ روز واحدها ویلایی یک طبقه طراحی ، احداث و تحویل میگردید، که نشان سرعت بالای این فناوری ساخت میباشد.

دیوار های سه بعدی

 

ساخت و ساز در مناطق حادثه دیده

مشکلات و محدودیت های پشتیبانی مناطق حادثه دیده ، سرعت ساخت و ساز و احداث مسکن را به شدت کاهش میدهد. تامین مصالح سنگین در این مناطق بخاطر آسیب دیدن زیر ساختها و جاده ها و گرانی حمل بسیار دشوار خواهد شد. یکی از مشکلات در زمان بروز حوادث ؛ تعداد کم نیروی ماهر ساختمانی در مناطق حادثه دیده میباشد. بخاطر مشکلات مالی عموم مردم و عدم توان پرداخت دستمزد و خرید مصالح ساختمانی و همچنین وابستگی اکثریت به وامهای دولتی (چند مرحله ای ) انگیزه لازم برای حضور عوامل و استادکارن و صنایع ساختمانی تا حدود زیادی کاهش می یابد.

 

سیستم خانه سازی M2

مزیت مهم در سادگی اجرای سازه های پانلی ( سیستم خانه سازی – M2 ) فرصتی را ایجاد میکند تا با آموزش راحت و سریع (چند روزه ) علاقمندان، نیروهای نیمه ماهر و افراد فنی سایر رشته ها مشکل نیاز و تامین استاد کاران ماهر ساختمانی در مناطق بحران زده تا حد زیادی بر طرف گردد .

سازه‌های تمام پانلی RICF
ادامه مطلب

شرکت پایکار بنیان پانل توانست با آموزش تعدادی از افراد بومی در منطقه زلزله زده بستر ارایه خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساخت و ساز با دیوار های سه بعدی را دراین مناطق افزایش دهد. به گونه ای که این افراد چندین خانه روستایی در نقاط مختلف استان را بر اساس نقشه های طراحی سازه بازسازی و نوسازی نمودند.

 

شرکت پایکار بنیان پانل آماده برپایی و برگزاری دوره های آموزشی ( اجرا و طراحی ) برای کلیه افراد علاقمند، مهندسان و طراحان سازه و تکنسینهای اجرایی ونیروهای جهادی میباشد. جهت ارتباط بیشتر با واحد فروش سازه های پانلی و ۳dpanel ها با شماره ۰۲۱۸۲۴۴۰ تماس حاصل فرمایید.