از چه دیواری برای ساخت خانه استفاده کنیم؟

پروژه های دیوارپانلی غیرباربر

اگر در حال ساخت منزل مسکونی هستید و یا برای ساخت منزل خود پیمانکار استخدام کرده اید و یا عضو تعاونی مسکن میباشید حتما از سازنده بخواهید برای ساختمان شما از دیوار استاندارد ۳d پنل استفاده کند.

تری دی پنل چیست و چه کاربردی دارد ؟

تری دی پانل یک دیوار پیش ساخته است که از دو صفحه شبکه جوش شده فولادی  که یک لایه عایق پلی استایرن در میان آن قرار گرفته و توسط تعدادی اعضای خرپایی به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده و با نصب و بتن پاشی( شاتکریت بتن) روی آن از تلفیق دو شبکه فولادی و بتن، سازه بسیار مقاوم و محکمی بدست می آید.

وجود لایه پلی استایرن در اعضای پانلی به کار رفته باعث کاهش وزن قطعات دیوار و سقف شده و علاوه بر حمل آسانتر، در نقش عایق حرارتی و صوتی نیز می‌باشد. ۳d panel ها در ساختمان به صورت باربر و یا دیافراگم افقی سازه باربر ساختمان و یا دیوارهای جداکننده غیر باربر به کار می روند.

دیوار تری دی پانل (دیوار استاندارد 3d پنل)


چرا دیوار استاندارد ۳d پنل

در سال های گذشته با توجه به زمین لرزه های متعدد که در کشور رخ داده، بسیاری از منازل دچار آسیب و فروریختگی شده اند که  صدمات جبران ناپذیری به مالکین منازل مسکونی وارد کرده اند. از این رو شرکت پایکار بنیان پانل پس از چندین سال مطالعه روی سیستمـهای انبـوه سازی صنـعتی با در نظر گرفتن کیفیت سازه ها و مقاومت بالا در برابر زمین لرزه ها و حوادث طبیعی، اقدام به ساخت دیوارهای پیش ساخته و مقاوم تحت عنوان تری دی وال کرد.

مقایسه سازه پانلی با سازه فلزی و بتنی
ادامه مطلب

چرا در ساخت خانه ها باید از دیوار تری دی پانل استفاده کرد؟

  • دیوارهای تریدی پانل بخاطر مسلح بودن و اتصالات مناسب با اسکلت ساختمانی به هیچ وجه در زلزله آوار نمیشوند.
  • در تمام زلزله هایی که در دنیا اتفاق افتاده بیشترین تلفات انسانی مربوط به ریزش دیوارهای ، بلوک سیمانی  و آجری بوده است نه دیوار های پانلی.
  • عایق سرما و گرما هستند.
  • در طوفانهای سهمگین در آمریکا دیوارهایی که جنس  تریدی پانل داشتند سالم و پا برجا ماندند. (مقدار فشار طوفان در این دیوارها قابل طراحی و محاسبه  است ).
  • دیوارهای ۳d پانلی بخاطر اتصال مناسبی که با فریم ساختمان دارند در سیل ریزش ندارند .
  • در نصب شوفاژ ، پکیج ، کابینت و سایر نصبیات دیوارهای ۳d پانل قابلیت تحمل بار تا یک تن را دارند.
  • سازندگان بخاطر راحتی به سمت این دیوار فنی نمیروند و مشکل آتش را بهانه میکنند در صورتیکه فوم این دیواره در صورت داشتن استاندارد ۷۱۴۳ و ۱۱۱۰۸ به هیچ وجه مشتعل نمیشود و دولایه سیمان کاملا” آنرا احاطه کرده و مانع نفوذ آتش به آن میشود.
  • آزمایش دینامیکی روی دیوار پانلی درآزمایش ذیل قاب فلزی در اثر نیروی زلزله چند سانت جابجا شده، اما ۳d wall ثابت مانده است. هسته فومی دیوار علاوه برسبکتر کردن سازه نقشه عایق حرارتی و صوتی را ایفا میکند.

۳d panel  در سال  ۱۹۷۶ توسط پژوهشگران آمریکایی طراحی و مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن شرکتهای ای وی جی  اتریش و ام دو ایتالیا  این صنعت وارد شده و تحقیقات فنی آنرا ادامه دادند . و هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکای مرکزی ، آفریقا ، آسیای جنوب شرقی و ایران مورد استفاده قرار گرفته است .

طراحی و ساخت تری دی پنل
ادامه مطلب

بعد از یک دهه تحقیقات فنی و آزمایشات گسترده سازه ای توسط شرکت های ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف، مرکز تحقیقات مسکن، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و دانشگاه امیر کبیر  آیین نامه ملی ۳۸۵ و استاندارد ملی ایران به شماره ۷۱۴۳ و  ۱۱۱۰۸ در این خصوص تدوین گردید است. لازم به ذکر میباشد که صرفا در ایران سه آزمایش لرزه ای در دانشکاه صنعتی شریف و یک آزمایش در مرکز فنی دولتی بر روی ساختمانهای یک طبقه، سه طبقه و چهار طبقه پانلی انجام شده است.

پروژه دیوارپانلی و دیوار استاندارد 3d پنل

از مهمترین مزیت های خانه سازی بادیوار استاندارد ۳d پنل

  • سرعت در ساخت
  • مقاومت چشمگیر در برابر زلزله و حوادث طبیعی به دلیل اتصالات گیر دار و یکپارچگی اجزا
  • ۳۰تا ۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی بخاطر وجود هسته عایق پلی استایرن در تمامی سطوح
  • کاهش پرت مصالح و منابع ملی
  • عمر بیشتر

از مزایای سازه های تری دی میتوان به کاربرد ایده آل آن در انبوهسازی مسکن بروش صنعتی (نیمه پیش ساخته) برای طرحهای آپارتمانی و ویلایی اشاره نمود.

سرعت اجرای بالا، صرفه اقتصادی، سطوح تمام عایق صوت، حرارت و رطوبت، مقاومت بالا در برابر باد و زلزله و غیر قابل نفوذ و ضد گلوله بودن ، عدم امکان تخریب بروش های دستی و استفاده در پدافند غیرعامل، بخشی از مزایای خاص اینگونه سازه ها میباشد که با استفاده از محصولات پانلی در ساختمانهای معمولی ( دارای اسکلت ) نیز میتوان از آنها بهره برد.

مصرف کنندگان عمده دیوار استاندارد ۳d پنل غالبا عبارتند از انبوهسازان و پروژه های بزرگی که هزینه های راهبری آنها ( مانند هزینه سوخت و انرژی برای گرمایش و سرمایش ) با توجه به اصلاح الگوی مصرف و حذف تدریجی یارانه ها، در معادلات ارزش گذاری آنها نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

بررسي كفايت استحكام تيغه هاي ديواري جدا كننده تری دی پانل
ادامه مطلب

برای خرید محصولات پانلی تولید شده در کارخانه پایکاربنیان پانل می توانید با واحد فروش سازه های پانلی با شماره ۰۲۱۸۲۴۴۰ در تماس باشید.

درباره پایکاربنیان پانل

شرکت پایکار بنیان پانل ( تولید کننده ساختمانها و قطعات ساختمانی نیمه پیش ساخته )، تحت لیسانس گروه صنعتی ساختمانی EMMEDUE PANELS ایتالیا و زیرمجموعه گروه بزرگ صنعتی بازرگانی پایکار بنیان میباشد.